Anasayfa Özellikler E-Fatura

Güvenli ve Kolay E-Fatura

Elektronik ortam fatura sistemler “E-Fatura” yapısal olarak baskı ve gönderim maliyetlerinizi ciddi oranda azaltır. Daha hızlı fatura gönderim sayesinde E-Posta yoluyla faturalarınızı ulaştırabilirsiniz. Cari online ön muhasebe ile sizin işletmeniz de doğa dostu olabilir…

E-Faturanızı müşterilerinizle
istediğiniz anda paylaşabilirsiniz

Saklamak İçin Uğraşmayın!

İşletmelerin en büyük sıkıntısı kağıt faturaları saklamaktır. E-Faturaya geçiş yaptığınız takdirde faturalarınız için fiziki ortamlara ihtiyacınız olmaz. İstediğiniz an ulaşabilir, kaybolması ise imkansızdır. Cari online ön muhasebenin güvenli depolama alt yapısıyla arşivlenir. Entegratör firma sayesinde 10 (on) yıl yasal olarak saklanır.

İstediğiniz An Faturalarınızı Kesin!

Faturaları kesmek için bilgisayar ve yazıcı ortamına ihtiyacınız yoktur. İstediğiniz an arabada, evde, tatilde, yolculukta internet ortamı olan her mekanda faturalarınız oluşturabilirsiniz. E-Faturanızı oluşturduktan sonra otomatik olarak Cari online ön muhasebe tarafınca kaydetmiş olduğunuz müşteri mail adresine gönderilir. İos ve App uygulaması sayesinde bilgisayara dahi ihtiyaç duymazsınız.

Özel Tasarım Fatura Dizaynı

Özgün olarak tasarlanan fatura ara yüzüne işletmenize ait logonuzu ekleyerek faturanızı kesebilirsiniz. Kestiğiniz faturalarınızı kolayca hazırlayıp yazdırabilir veya E-Mail olarak paylaşabilirsiniz.

Cari E-Fatura

e-Fatura’ya Nasıl Geçilir?

- www.cari.com.tr adresinden ücretsiz 15 günlük hesap açıp bizimle irtibata geçebilirsiniz. İrtibat için 0 850 304 77 96 telefon ile veya destek@cari.com.tr mail adresine iletişim bilgilerinizi bize ulaştırarak ücretsiz olarak E-Fatura geçiş sürecinizi takip edebiliriz. İsterseniz aşağıdaki adımları uygulayarak aşamalarınızı takip edebilirsiniz.

- Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından bir adet işletmeniz için mali mühür veya e-imza almanız gerekmektedir. Başvuru yapmak için http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/#basvuru_sureci adresinden faydalanabilirsiniz.

- Mali mühür (e-imza) elinize ulaştıktan sonra cihazınızı bilgisayarınıza tanıtmanız ve gerekli programları yüklemeniz gerekmektedir. Bunun için https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi adresinden cihazınıza ait dosyaları indirebilirsiniz.

- Mali mühür (e-imza) ulaştıktan sonra E-fatura başvuru sürecini https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru adresinden devam edebilirsiniz. Başvuruda özel entegratör seçeneğini işaretleyip başvuruyu tamamlayabilirsiniz.

- Tüm başvuruları yaptıktan sonra Cari’den açmış olduğunuz hesabınız ile ilgili olarak destek@cari.com.tr‘ye mail atınız. Entegratör firma ile bağlantınızı oluşturmak için bizlerden destek alarak, CARİ sistemine doğrudan entegre edilerek E-Fatura kesme, gönderme, alma ve saklama işlemlerini kolaylıkla yapabilirsiniz.




E-Faturaya Geçiş Zorunlu Mu?

2021 yılında toplam cirosu 5 milyon TL’yi aşan firmaların 1 Temmuz 2022 yılında E-Fatura’ya geçişi zorunludur. Bu kapsama dahil olmayan firmalar isteğe bağlı olarak E-Faturaya diledikleri zaman geçiş yapabilir. Cari online ön muhasebe programını kullanarak rahatlığı ulaşabilirsiniz.

E-Defter Kullanmak Zorunlu Mu?

2018-2019 yılına ait cirosu 5 milyon TL’yi geçen ve 1 Temmuz 2020’de E-Fatura mükellefi olan firmalar 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren E-Deftere geçmeleri zorunludur. Fakat bu kriterlere uymayan, kendi isteği ile E-Faturaya geçen firmalar E-Defter zorunluluğu yoktur, isteğe bağlı olarak geçiş yapabilirler. Daha detaylı bilgi için https://www.turmob.org.tr/arsiv/mbs/resmigazete/-e-Defter_Duyuru_son.pdf adresinden bilgi alabilirsiniz.

Elektronik Fatura Kimlere Kesilebilir?

E-Fatura mükellefi olan tüm firmalara E-Fatura kesebilirsiniz. Bu kapsama dahil olmayan tüm şahıs ve firmalara E-Arşiv fatura kesebilirsiniz. E-fatura ve E-arşiv faturalarınız Cari online ön muhasebe programı ile rahat bir şekilde oluşturur ve hesaplarınızı sorunsuz bir şekilde yönetebilirsiniz.

Elektronik Fatura Keserken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar.

E-Fatura ve E-Arşiv faturası düzenlerken, vergi usul kanununa göre geçmiş tarihli kesebilmeniz için en fazla 7 gün geriye dönük fatura düzenleyebilirsiniz. Aksi takdirde tespiti halinde firmanıza özel usulsüzlük cezası kesilir.

Elektronik Fatura İptal Edilir Mi?

İptal etmek mümkündür. Fakat bunlarında belli şartları bulunmaktadır. E-Fatura iptal/itiraz süresi E-Fatura alıcısına ulaştıktan sonra 8 gün içinde iptal/itiraz süreci başlar. Alıcı veya satıcı tarafından başlatılacak iptal işlemi ve iptal işleminin onaylama/reddetme süreçleri 8 gün içinde yapılabilir. Gib E-fatura iptal portalından bu işlemler yapılmaktadır. Ayrıca firmanız Ticari olarak kestiği faturalarınızı alıcı firma 8 gün içinde kabul/red yanıtını göndermesi zorunludur. 8 gün sonunda kabul/red yanıtı iletilmez ise E-Faturanız otomatik olarak kabul edilir. E-Arşiv faturalarda ise alıcı firma ise 7 gün içinde iptal edilir, bu süre aşıldığında ise iade faturası alabilirsiniz. Alıcı şahıs ise 8 gün içinde iptal edebilir veya gider pusulası ile satışa konu olan ürünü iade alabilirsiniz. İptal işlemlerinde Cari ön muhasebe yazılımını kullanarak bir tıkla rahatlıkla yapabilirsiniz.

Cari Online Muhasebede Fatura Kesme Avantajları Nelerdir?

Cari online ön muhasebe programı ile faturalarınızı oluştururken kayıtlı müşteri ve kayıtlı ürün/hizmet bilgisi bulunmasa dahi aynı ekranda iken yeni müşteri, tedarikçi, ürün/hizmet tanımı yapabilir, tanımladığınız tüm bilgiler otomatik olarak kayıt altına alınır.