Girişimci ve işletmelerin dostu Cari,
iş hayatında zorlukları hakkında bilgilendirme

Anasayfa / Blog / E-Ticaret / e-Ticaret Nasıl Yapılır?
e-ticaret-nasil-yapilir-208984

e-Ticaret Nasıl Yapılır?

Son yılların en popüler satış yöntemi olan e-Ticaretle ilgili kısaca bilgi vermek istiyoruz. Bilgisayar kullanım oranının artması, internetin hızlanması ve daha çok kullanılır hale gelmesiyle var olan bu sektör zirveye tırmandı.

Pandemi yasaklarıyla birlikte insanların evlerine hapis olmaları, alış verişlerini ve siparişlerini internet üzerinden yapmalarıyla birlikte kullanım yoğunluğu da çok fazla artan e-Ticaret konulu yazımıza başlamadan önce  (E-Ticaretin) tanımını yapmalıyız. 

Kolay ve anlaşılır dille e-Ticaret kısaca, “Elektronik ticaret ya da e-Ticaret, ürün ve hizmetlerin tüketiciler ile internet ortamında buluşturulduğu ticaret türüne verilen genel isimdir. E-ticarette ürünlerin satışı, dağıtımı, ödemesi ve reklam süreçleri internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bir nevi e-Ticaret geleneksel ticaret yöntemlerinin internet ya da mobil platformlarda gerçekleşmesine verilen ortak isim olarak tanımlayabiliriz.

Çağın en popüler sektörü e- ticarette yer almak için başlangıçta çok büyük bütçeye de gerek yoktur. Öncelikle e-Ticaret sitesi açmadan e-Ticarete pazaryerlerinden başlayan firmaların da farklı alanlarda harcamaları olacaktır. e-Ticaret yapmak isteyen firmaların başlangıçta yaklaşık bin – beş bin lira arasında bir sermayesi bulunması gerekebilir.

e-Ticaret için maliye kaydınızın da olması gerekir.

e-Ticaret için yaklaşık olarak belirtecek olursak bir şahıs şirketi kurmanın maliyeti; 400 TL'dir. Limited şirket kurmanın yaklaşık maliyeti; Bin 800TL civarındadır. Anonim şirket kurmanın yaklaşık maliyeti ise sermaye blokajını saymazsak 2 bin 500 TL civarındadır. e-Ticaret yapmak için kurabileceğiniz 3 farklı şirket türü bulunmaktadır:

Anonim Şirket, Limited Şirket ve Şahıs Şirketi.

* Şahıs şirketleri; e-Ticarete başlamak için kurulması en kolay ve hızlı ayrıca da kuruluş giderleri olarak da en uygun şirket türüdür


e-Ticaret Nasıl Yapılır?

Buna göre, ‘Gelişen teknolojiyle birlikte internetin kullanım oranının artması, mobil ağların hızlanması ve daha da gelişmesiyle kullanımı ve ticaret hacmi son yıllarda zirve yapan E-ticaret sektörü son dönemlerin en popüler sektörlerinden birisidir. Çünkü artık bir ürün ve hizmet almak isteyen kişiler e-Ticaret firmaları üzerinden aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilmekte ve satın almak istedikleri ürün ve hizmetleri indirimli bir şekilde alabilmektedir. Bu nedenle e-Ticaret firmalarına olan ilgi her geçen gün artış göstermektedir. Ev ortamından iş ortamından kolaylıkla hızlı güvenli ve indirimli alış veriş yapmak isteyenlerin veya belli aralıklarla yapılan indirim kampanyalarından faydalanmak isteyenler tarafından büyük rağbet gösterilen e- ticaretin ticaret hacmindeki inanılmaz büyümesinden pay almak isteyenler e-Ticaret nedir ve nasıl yapılır sorusuna yanıt arayarak e-Ticaret sektöründe faaliyet göstermeyi düşünmektedir. Kişiler e-Ticarete adım atabilmek için belirli süreçleri tamamlamalıdır.

Bunun ardından ise e-Ticaret ve e-Ticaret süreçlerinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Böylece kişilerin e-Ticarette başarılı olma ihtimali artmaktadır. E- ticaretle küçük bir dükkanda işletmeyken dünyaya ürün veya mal satan bir işyeri haline gelebilirsiniz. Bunun için izlemeniz gereken yollar ve atmanız gereken adımlar bulunuyor. Bunun için öncelikle internetten nasıl satış yapılır konusunu sekiz başlıkta incelememiz gerekiyor.

İsmi geçen sekiz maddeyi aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür. Buna göre, 

İnternette satmak istediğiniz ürünleri belirleyin. Satmak istediğiniz ürünler için pazar olup olmadığını kontrol edin. İşletme lisansı alın ve iş planı hazırlayın. Bir alan adı kaydettirin. Bir web sitesi kurun. Pazaryerlerinde internette satış yapmaya başlayın. Ürün profilinizi oluşturun. Ürününüzü yayınlayın.

Konu başlıkları halinde yazdığımız bu sekiz maddeyi kısaca açıklamak gerekirse,

Öncelikle internette satış yapmak istediğiniz ürünleri belirleyin. İnternet üzerinden e- ticarete başlayacaksanız. internette iyi satacak yada satabileceğiniz ürün türlerinin neler olduğunu iyice araştırıp kafa yormanız gerekiyor. E-ticarette yeni veya ikinci el ürünlerden, dijital hizmet ve ürünlere kadar içinden seçim yapabileceğiniz geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor. Faaliyetlerine devam ettiğiniz bir işletmeniz varsa, internette satacağınız ürünleri seçme süreci sizin için daha kolay olabilir. E-ticarete nereden başlayacağınızdan emin değilseniz şu anda internette satış için hangi ürün türlerinin uygun olduğunu ya da nelerin iyi sattığını düşünmeniz gerekiyor.

Satmak istediğiniz ürünler için pazar olup olmadığını kontrol edin

E- ticaretle internet üzerinden satmak istediğiniz ürün veya hizmetlerin neler olduğunu düşündükten sonra bu ürünlerin pazarda bir yeri olup olmadığını kontrol etmeniz gerekiyor. Bunun için online pazar araştırması araçlarını kullanabilirsiniz. Google Trends, herhangi bir fikrin veya ürünün belirli bir bölgedeki genel ilgi düzeyi hakkında yararlı bilgiler sağlayabilir.

İşletme lisansı alın ve iş planı hazırlayın

Online mağaza işletmek ve internette satış yapmak için işletme lisansına ihtiyacınız var mı? Sorusuyla ilgili olarak çoğu şeyde olduğu gibi bunda da belli şartlar var. Bulunduğunuz yer ihtiyacınız olan lisans türünü etkileyebilir ama bilmeniz gereken genel bir kural var, o da evinizden satış yapacaksanız bile lisansa ihtiyacınız olduğu. Durum tespiti yapın ve gelecekteki masraflı aksaklıklardan kaçınmaya başlamadan önce yaşadığınız bölgenin düzenlemelerine göz atın. Hedef müşterilerinizi tanımlayın. Hala bir müşteri tabanı oluşturamamış girişimcilerin hedef kitlelerini belirlemeleri online mağaza açmanın önemli bir kısmıdır. Çok geniş bir kitleye hitap etmeye çalışmak size pek yardımcı olmaz, ideal müşterilerinizde istediğiniz özellikleri belirleyin ve ona göre hareket edin.

İşletmeniz için bir alan adı kaydettirin

İnternet üzerinden e-Ticaret, satış yapmaktan bahsettiğimiz için bu aşama bariz gibi görünebilir ama konu online bir işletme açmak olduğunda yararlanabileceğiniz bazı ipuçları ve püf noktaları var.

Öncelikle bir alan adı seçmeniz gerekiyor. Genel olarak konuşursak, yazması kolay, kısa, akılda kalıcı ve tercihen işletmenizle alakalı bir alan adı seçmelisiniz. Artık e-Ticaret için mükemmel olan birçok yeni alan adı uzantısı bulunuyor. .shop ve .store gibi seçeneklerle web sitenizde alışveriş imkanı bulunduğunu hemen belli edebilirsiniz. Böylece müşterileriniz sitenizin amacını hemen kavrayabilir.

Bir web sitesi kurun

Alan adınızı kaydettirdiğinize göre şimdi bir web sitesine ihtiyacınız var. Amacınız internette satış yapmak olduğuna göre, ödeme alabilen, ürünlerinizi görüntüleyebilen ve alışveriş sepeti terki ve daha fazlası gibi durumlarla başa çıkmanıza yardımcı olabilen bir web sitesi platformu seçmeye özen gösterin.

Pazaryerlerinde internette satış yapmaya başlayın

Web sitenize ek olarak (ya da öncesinde) e- ticaret, online pazaryerlerinde de satış yapmayı düşünün. Günümüzün e-Ticaret müşterileri ürünleri satın almadan önce sosyal medyada ve online pazaryerlerinde de arıyor. Birden fazla yerde internette satış yapmak bulunurluğunuzu ve dolayısıyla potansiyel müşterilerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.


Bir ürün profili oluşturun

Ürün başlıklarının ve açıklamalarının net, açıklayıcı, kısa ve öz olması e- ticaret ve online işletmeniz için önemli. Bu bilgiler müşterilerinizin işletmenizle ve ürünlerinizle ilk tanışması (ya da ilk izlenimi diyebiliriz) olacak, bu nedenle doğru olmaları gerekiyor. Ayrıca ürünlerinizin fotoğraflarının açıklayıcı ve yüksek kaliteli olmalarına da özen göstermelisiniz.

Ürünlerinizi internette satış yapmak üzere yayınlayın

Web sitenizi sürekli canlı halde tutmanız gerekiyor.

Sitenizde yazım hataları, eksik bağlantılar ya da bozuk görseller olmadığından emin olmak için, sitenizi sık sık gözden geçirin. 

Pazar yerleri de dahil diğer platformlardan satış yapmak için, bir e-Ticaret sitesi kurmak elinizde. Başarılı bir şekilde internette satış yapmak istiyorsanız, sitenizi kurarken bazı püf noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. Bu beş püf noktayı da ana başlıklarıyla aşağıdaki gibi sıralayabiliriz. Buna göre, Etkileyici içerikler oluşturun. Ürün görselleriniz ilgi çekici olsun. İletişim bilgilerinizi ve müşteri yorumlarını ekleyin. Kolay bir alışveriş ve ödeme süreci sunun. Sosyal medya profillerinize bağlantı verin.

Sistem Entegrasyonları

Sistem geliştirici arkadaşlarımız, 3 seneyi aşkın olarak kullanıcılarımızın hayatlarını kolaylaştıracak entegrasyonlar üzerinde geliştirmelerine devam ediyor.